Ny dør – næsten
Mens chefmekanikeren tømte 4-5 liter vand ud af sin hverdagsbil fik jeg samlet dimserne til den kommende tandrems/generator/vandpumpe/kilerems-skift. De var der heldigvis alle sammen.
Derefter gik jeg i gang med at skifte den højre dør da hele bunden af den er tæret i 10 centimeters højde. Heldigvis har jeg 2 andre sæt døre i rustfri stand.
Jeg besluttede mig for at sætte dørene fra min skrællede 81´er på da de er pænest, har virkende lås og vinduesmekanisme. Samtidig har de nyere sidespejle – også selvom den så ikke bliver holdt så original som jeg gerne ville. Men de små spejle er ikke til at køre med og det ene er desuden flækket i plastiken.
Som altid er der noget der skal gå galt: Så da døren passede fint på bilen efter lidt asen og masen, så passer de to låsesystemer fra 1976 og 1981 ikke sammen. For hvor låsen på 81-døren er 20 mm tyk er låsenmekanismen på 76-døren 17 mm tyk. Så enten skal karossen trykkes lidt der eller også skal låsen slibes en smule…det blev næste gang for klokken var blevet sent.
I øvrigt var det også tid til at teste årets julegave fra hele familien: Topnøglesæt i god kvalitet. Det lod mig tage døre, låse og diverse bolte af uden problemer. Umm!