Archive for april, 2010

Bærearme og bøsninger

Chefmekanikeren har flere projekter, så min 924´er skal være færdig i en ruf. Så bærearme og bøsninger foran blev skiftet uden mig. Til gengæld var jeg ude og prøvekøre den lørdag hvor man tydeligt kunne mærke at forenden var blevet mere præcis og meget mindre sejlende. Det var endda med 14″ vinterdæk – mens et […]

søndag, april 25th, 2010

Gearkasse: Fra 4 til 5 gear

Min benzintank var utæt og skulle skiftes. Så jeg købte en bil til dele: En Porsche 924 fra 1981 (mere her). Benzintanken på den er rimelig og den var næsten et 100% matche med min 924´er fra 1976. Samtidig var tankbåndene noget pænere. En bonus er desuden at min 1976´ers 4-speed gearkasse og gearkassen på […]

tirsdag, april 20th, 2010

Gearbox blues

Så kom vi i gang med delebilen, men ikke så langt som vi troede. For mens det var ligetil at få 4-speed gearkassen af min oprindelige 924´er, så er gearkassen på en 5-speed 20 centimeter længere og totalt umulig at få ud. I hvert fald for os, som brugte 4 timer på det. Gearkassen vandt […]

onsdag, april 14th, 2010

Koordinering og delebil

En af de største udfordringer ved at renovere en gammel bil er koordinationen. Min bror, som har bygget gamle folkevogne i flere år havde advaret mig lidt, men jeg blev stadigt overrasket. Lige nu mangler jeg en ny tank, tankbånd til at holde den og nye bærearme. De skal skaffe fra forskellige steder i landet. […]

fredag, april 9th, 2010

Derfor en 924

Der kan være mange grunde til at kaste sig over ældre biler, og den sikreste er ikke at det er billigt. For mig handlede det om at finde på noget andet end det IT og web jeg arbejder med til hverdag og samtidig var jeg nysgerrig efter at se hvad det var min bror fandt […]

torsdag, april 1st, 2010